Nemaš račun? Registriraj se

Registracija je uspješno izvršena. Na tvoj mail smo poslali link za potvrdu korisničkog računa.

Hvala vam
Nova Lozinka

Uspješno ste potvrdili svoj korisnički račun

Molimo odredite svoju lozinku prije nego nastavite

Odabrali ste resetiranje lozinke

Molimo postavite novu lozinku za svoj korisnički račun

Nemaš račun?
Nemaš račun? Registriraj se

Postani dio Dinamove obitelji!

Registriraj se i uživaj u svim pogodnostima korisničkog računa na Dinamovoj stranici

Presented by

FAVBET logo

Ne možeš pronaći ono što tražiš?
Možda ti pomogne nešto od sljedećeg:

Dinamo danas broji 65243 članova i prijatelja kluba
Učlani se

Kapetan Modrih na predstavljanju kampanje "Oživi me"

U srijedu je u Zagrebu u prostorijama Zaklade Hrvatska kuća srca predstavljena kampanja 'Oživi me'. Kampanju su predstavili akademik Davor Miličić, upravitelj Zaklade Hrvatska kuća srca, predsjednik Hrvatskog kardiološkog društva i dekan Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Ivana Portolan Pajić dr.med., član Upravnog odbora Zaklade Hrvatska kuća srca, Josip Družijanić dr.med, predsjednik Udruge StEPP, u ime Ministra zdravlja dr. Danica Kramarić, načelnica Sektora za promicanje i zaštitu zdravlja, Matija Vuica, ambasadorica kampanje koja je za potrebe ove kampanje dizajnirala majice te u ime GNK Dinamo koji se nalazi u  ulozi ambasadora kampanje kapetan Josip Šimunić.

Riječ je o nacionalnoj javnozdravstvenoj kampanji kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati javnost o važnosti poznavanja jednostavnih postupaka oživljavanja osobe koja doživi srčani zastoj. Kada je rijecÌŒ o preživljavanju osoba koje su doživjele srcÌŒani zastoj izvan zdravstvene ustanove za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedocÌŒila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja zapocÌŒela oživljavanje. Ukoliko uzmemo u obzir da je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama te da se svake minute šansa za preživljavanje osobe u srcÌŒanom zastoju smanjuje se za 10-12%. Pravovremena reanimacija od strane svjedoka - laika povećava preživljavanje za cÌŒak 2 - 3 puta.

Dinamo kao glavni ambasador

GNK Dinamo, kao najbolji hrvatski klub je odmah prepoznao važnost ove kampanje i kao prvi sportski klub na ovim prostorima priključio se u ulozi glavnog ambasadora: - Jako mi je drago što kao kapetan Dinama mogu danas biti ovdje i što se klub odlučio uključiti u ovu kampanju. Znamo kako je u svijetu nogometa bilo već dosta nesretnih slučajeva u kojima su igrači umirali i mislim da je sjajno što će naši igrači biti obučeni pomoći u takvim situacijama; ne samo na terenu nego i drugdje - rekao je naš kapetan Josip Šimunić.

Trenutno je u Hrvatskoj preživljenje osoba od srčanog zastoja ispod 10%.  Za usporedbu, u Norveškoj, u kojoj visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju, postiže se zavidna stopa preživljavanja od čak 40%.  Upravo s ciljem da se Hrvatska cÌŒim više približi navedenoj brojci te osiguraju najveće moguće šanse za preživljavanje osoba koje su doživjele srcÌŒani zastoj, pokrenuta je nacionalna medijska kampanju 'Oživi me', kojom se želi informirati javnost te potaknuti cÌŒim veći broj građana RH da u slucÌŒaju srcÌŒanog zastoja pristupe žrtvi i zapocÌŒnu s oživljavanjem.

Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca osnovana od Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja. Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StEPP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu  osmislili ovu kampanju koju će provoditi diljem Hrvatske. Podršku projektu su dali Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Hrvatski zavod za javno zdravstvo dok je Grad Zagreb pokrovitelj cijele kampanje.

Svaka minuta može značiti život

Riječ je o nacionalnoj javnozdravstvenoj kampanji kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati javnost o važnosti poznavanja jednostavnih postupaka oživljavanja osobe koja doživi srčani zastoj. Kada je rijecÌŒ o preživljavanju osoba koje su doživjele srcÌŒani zastoj izvan zdravstvene ustanove za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedocÌŒila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja zapocÌŒela oživljavanje.

GNK Dinamo, kao najbolji hrvatski klub je odmah prepoznao važnost ove kampanje i kao prvi sportski klub na ovim prostorima priključio se u ulozi glavnog ambasadora. Poznato je kako upravo među sportašima, a posebno nogometašima srčani zastoj predstavlja sve veći problem i svjedoci smo slučajeva u kojima se igrači ruše na treninzima i utakmicama. Nažalost, u nekim slučajevima im se nije stiglo pomoći i upravo zbog toga se GNK Dinamo odlučio uključiti u ovu kampanju; kako se tako nešto nikada ne bi dogodilo na njihovim sportskim terenima.

- Jako mi je drago što kao kapetan Dinama mogu danas biti ovdje i što se klub odlučio uključiti u ovu kampanju. Znamo kako je u svijetu nogometa bilo već dosta nesretnih slučajeva u kojima su igrači umirali i mislim da je sjajno što će naši igrači biti obučeni pomoći u takvim situacijama; ne samo na terenu nego i drugdje. Ne daj Bože, ali tko zna kada ćemo se naći u situaciji kada će nekome trebati pomoć. Kada sam čuo ove brojke o tome koliko je potrebno vremena da bi se pružila pomoć nekome tko ima problema sa srcem i koliko je svaka minuta bitna dobio sam još jednu potvrdu kako je ova akcija itekako potrebna - rekao je naš kapetan.

Za potrebe ove kampanje Marijana Marinović dizajnirala je kožne narukvice u sklopu svog branda 'Brainstrom by mm'. Narukvice su ispisane sa kratkim postupcima oživljavnja. Broševe kampanje je izradio Perleraj, dok je glazbenik, Boris čurđević, član popularnog benda Colonia skladao službenu pjesmu kampanje 'Oživi me'.

Kampanja će se odvijati putem televizija, dnevnih novina, internetskih portala, socijalnih medija, web stranice kampanje www.ozivi.me, posebno osmišljene mobilne aplikacije, putem “live event-ova”.  Tijekom listopada u gradovima diljem Hrvatske će se građanima omogućiti praktično vježbanje postupaka oživljavanja na lutkama uz stručni nadzor:  Split 04.10.2014., Zadar 05.10.2014.,Rijeka 11.10.2014., Zagreb 18.10.2014., Osijek 25.10.2014.


FOTO: Ivan Pavliš

Kopirano!